OVI - ISI és DRÁMA - OVI

Készülj velem játékosan az iskolára!

EMLÉKEZET FEJLESZTÉS

 

A.)  Verbális emlékezet

 

Az eredményes tanuláshoz elengedhetetlenül szükségünk van az emlékezet fejlesztésére.

Az emlékezeten belül megkülönböztetjük:
-          rövid távú
-          hosszabb távú emlékezetet.
 
Másrészt:
-          vizuális (látási)
-          verbális (szóbeli) emlékezetet.

Az általam ajánlott játékok a  rövidtávú emlékezetet - azonnali után mondás - fejlesztését segítik, mivel ez az alapja a hosszabb távú emlékezet képességének.

Különösen fontosnak tartom a vizuális emlékezet fejlesztését, hisz erre a képességére nagy szüksége van a gyermekeknek az alakilag hasonló betűk - b és d, m-és n, sz. és zs.) megkülönböztetésében.

Valamennyi felsorolt játék a rövidtávú verbális emlékezet fejlesztésére alkalmas. 

 

Megy a labda:

Eszköz: labda

Ez a játék hasonlít, a Mit visz a hajó? - játékra, csak itt  a labda valamilyen hanggal megy. Pl.: „ l ” – hanggal.  Csupa olyan szó kell kitalálni, amely ezzel a hanggal kezdődik: labda, ladik, lép stb.

Kicsit nehezebb változata, mikor megy a labda valamilyen szótaggal, pl.: me-vel: medve, megy, mendegél, mesél stb. Aki nem tud mondani, vagy olyat mond, amit már hallottunk kiesik.

Nagyon gyorsan kell mondani, és máris dobni tovább a labdát.

 

Mondatlánc játék:

Eszköz: labda

Nehezebb, mint a szólánc, mert a szavakat nemcsak után mondjuk és hozzáteszünk egyet, hanem értelmes mondatot kell alkotnunk, ahogy ismétlünk és bővítünk.

Nem könnyű játék, minél többen vagyunk annál hosszabb lesz a mondatunk, és nagyon kell figyelni.

Számlánc játék:

Eszköz: labda

Körben ülünk a játékvezető kezében a labda. Mond egy számot: 6, adja tovább a labdát a következő játékosnak, aki elismétli 6 és hozzáteszi 3, a következőnek már mind a két számot el kell ismételnie, és egyet hozzátenni.

Addig játsszuk, amíg valakinél meg nem szakad a lánc. Ilyenkor megkérdezhetjük: Ki figyelt, ki tudja.

Nehezíthetjük úgy a játékot, hogy nem sorba dobjuk a labdát.

 

Meselánc játék:

Nem egy hosszú mondat kialakítása és ismétlése a cél, hanem bátran lehet történetet kialakítani.

Két változata van:

Egyik, amikor mindenki csak egy-egy szót tesz hozzá, s a gyerekekre van bízva, mikor tesznek pontot a mondat végére, s folytatják egy összefüggő következővel.

Másik, mikor mindenki egy egész mondatot tesz hozzá.

 

 

B.)   Vizuális emlékezet fejlesztése

 

Hol is vagyok?

Eszköz: -

Körben ülünk. A játékvezető azt mondja:

- Mindenki nézzen körül alaposan, mindent nézzen meg?

Majd másfél - két perc múlva, mindenkinek be kell hunynia a szemét, s csukva tartani, s közben a játékvezető kérdez:
-          Milyen színű fal?
-          Milyen képek vannak a falon?
-          Hány ablak van?

Nagyon egyszerű, de nem is igazán könnyű játék.

Játszhatjuk a csoportszobában, otthon a nappaliban, de várakozás közben is étteremben, orvosnál, szóval bárhol. 

 

Utánozás - majomszokás?

Eszköz: -

Egyszerűbb változata a kisebbek játéka. Amíg a gyerekek még biztonsággal nem sajátították el a játék lényegét addig a "főszerep" legyen a felnőtté.

Egyszerű, rövid (kezdetben legfeljebb négyütemes, de később lehet nyolcütemes) mozdulatsort mutatunk be. 

A kiválasztott kisgyereknek ezt kell leutánozni.

Pld.:

-           Csípőre teszem a kezem, leguggolok kétszer, majd felállok és a fejemet balra, s jobbra fordítom.

-          Álló helyzetben kétszer tapsolok a fejem felett, majd kétszer a hátam mögött, majd kétszer a hasam előtt, majd a bokáim között.

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 44
Tegnapi: 155
Heti: 1 014
Havi: 3 663
Össz.: 523 945

Látogatottság növelés
Oldal: Emlékezet fejlesztő játékok
OVI - ISI és DRÁMA - OVI - © 2008 - 2024 - ovi-isi.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »