Tervezet (október)
Szüskéges eszközök:
Csodálkozzatok: Ó
Állatokat is látok, akik az erdőben élnek. Látjátok magatok előtt?
Vaddisznó: röff, röff, röff
Méhecske: zzzzzzzzzzzz
Kiskutyát: vau, vau
Kiscicát: nyáu, nyau
Képességfejlesztés: Artikulációs gyakorlatok
Szóvonat:
mindenki egyesével felsorolja mit visz, majd mindig hozzátesszük az előző gyerek által mondottakat: hátizsák, nagyító, kulacs, víz, kézi nagyító stb... )
Képességfejlesztés: Verbális emlékezet fejlesztése
„Sétálunk, sétálunk,
erdőt-mezőt bejárunk,
dimbet-dombot megmászunk.
Emelkedő, emelkedő, emelkedő (lassan megyünk)
Lejtő, lejtő, lejtő (gyorsan megyünk)"
Képesség fejlesztés: Verbális emlékezet- kommunikáció fejlesztés
• mosolyogjatok egymásra és fogjatok kezet.
• öleljétek meg egymás
Képesség fejlesztés: Kommunikáció, kapcsolatteremtés
Képességfejlesztés: Egyensúlyérzék, figyelem fejlesztés
Képességfejlesztés: Beleélő képesség fejlesztés
Képesség fejlesztés: Kiterjedések: alacsony, magas
Sorszámlálás: első, második………..stb.
Találjátok ki, hogy mik! Körbeadom a kincseket, tapintás alapján kell kitalálni, hogy mi lehet
Képességfejlesztés: Tapintásos észlelés fejlesztése
Képességfejlesztés: Ritmikai érzék fejlesztés
Képességfejlesztés: Verbális emlékezet fejlesztés
13. Most jöttünk az erdőből,
A zöld erdő-mezőből,
Addig szökdécseltünk,
Míg idáig értünk.
Csücs.
Képességfejlesztés:
- Mese szeretetére nevelés
- Figyelem fejlesztés
Egy magas fa legszélső ágán élt a kis falevél. Mostanában nagyon szomorú volt. Hiába jött játszani hozzá a szellő, csak nem vidult fel.
- Miért nem hintázol velem? - kérdezte a szellőcske.
- Láttam, most mindig egy kismadárral beszélgetsz. Ugyan, mennyivel mulatságosabb ő nálamnál? No, de találok én is más pajtást!
A falevél erre sírva fakadt.
- Ne bánts, szellőcske, tudhatnád, mennyire szeretlek, és láthatod, milyen szomorú lett a sorsom. Azelőtt reggelenként arany napsugárban fürödtem, és fecskesereg köszöntött vidám jó reggelt. Most se napsugár, se fecskék. Hová lettek? Miért hagytak el? Nézd az arcom, a nagy bánattól egészen megöregedtem, már ráncos is, az esőcseppek naphosszat elülnek benne!
A szellő megsajnálta a falevelet. Megsimogatta, vigasztalta, de az zokogott, hogy leszakadt az ágról, és hullt a föld felé.
Nem baj, ha meghalok - gondolta - úgysem ér már semmit az életem.
De a szellő nem hagyta kis barátját: szárnyára vette, s azt mondta:
- Oda viszlek, ahová akarod! Merre repüljünk?
De a falevél bizony nem tudta.
Éppen akkor egy kismadár szállt a fára. Csodálkozott, hogy nem találja ott a falevelet; máskor már messziről integetett neki, alig várta, milyen híreket hoz.
- Ott van a kismadár - ujjongott a falevél - akivel beszélgetni láttál. Ő megígérte, hogy hírt hoz a fecskékről, talán már tudja is, merre kell utánuk menni!
Oda repültek hát hozzá. A kis madár elmondta, hogy egyik pajtása látta, mikor a fecskék összegyűltek s elhatározták, hogy itt hagyják ezt a vidéket, s elindulnak a tengeren túlra.
Azt beszélték: ott mindig aranyos napsugár ragyog.
-Menjünk utánuk-könyörgött a falevél.
A szellő nem kérette magát. Szálltak hegyen - völgyön, erdőkön, mezőkön, míg csak a tengerhez nem értek. Azon is átszálltak, mikor egy fecske suhant el mellettük. Rögtön észrevette a kis falevelet, aki több társával együtt olyan kedves házigazdája volt. Örömében gyorsan összehívta a fecskéket; de mire odaértek, a falevél már nagyon fáradt volt. Ott himbálózott a ragyogó napsütésben. A fecskék énekeltek, a napsugár mosolygott, a szellő duruzsolt.
- Most már boldog vagyok - sóhajtotta a falevél, aztán álomba ringatta a tenger.
3. – 4. képességfejlesztő játékos foglalkozás tervezet
Felhasznált irodalom:
Süss fel nap…
Törpe mese…………..új
Képesség/részképesség fejlesztés:
- Beszélő szervek erősítése,
- Empatikus készség fejlesztése
- A vizuális figyelem fejlesztése
- Gondolkodás fejlesztése
- Verbális memória-, emlékezet fejlesztése
- Finommotorika fejlesztése
Ráhangolódás: Babzsák játékok
Babzsák egyensúlyozás
Mondóka: Lassan jár a.. (Csiga kép)
Vers: Nyulász Péter: Almát eszem (Alma kép)
Szöveges és mozgásos improvizációk
Matematikai játékok:
Akusztikus és vizuális jel alapján halmaz képzés
Több-kevesebb-ugyanannyi
„Az erdőben jártunk keltünk,
egy gyereket elvesztettünk.
Mond meg nekünk……….,
ki nincs velünk.
Instrukció: Játsszuk el, hogy magocskákból, hatalmas fákká növünk.
Faállás
Elkezdem a mozgást – a kezemet nyújtom egy gyerek felé -, majd ezt mondom: „Én gesztenyefa vagyok. Gesztenye Vali a nevem, üdvözöllek az erdőnkben”.
A gyerekek egyenként nyújtják az ágaikat, és bemutatkoznak egymásnak. Minden gyerek választ egy fa nevet (pl: almafa, körtefa, szilvafa stb. és hozzáteszi a saját nevét.
Instrukció:
- Játsszuk el, hogy Jön az eső, csapkodja az ágakat és a lombokat.
Ének: Esik az eső…..
Gyerekek fa szerepében a dalban elhangzó mozgásokat követik, s felidézik, mondják a szöveget.
Instrukció:
- Játsszuk el, hogy végre kisüt a nap…
Ének: Süss fel nap…
Mese: A Szintelen pillangó
- Új mese megismerése
- Finommotorika: Pillangó színezése
- Mesedramatizálás
Zárás: Értékelés
Milyen érzéseket éreztek dramatizálás közben?
Alma evés, közben mondjuk a mesét
Egyszer szörnyű dolog történt a virágos réten, ahol a színes szárnyú pillangók élnek. Pepikének, a kicsi pillangólánynak egy hatalmas eső lemosta tarka szárnyairól a színeket. Szomorú látvány volt a pillangólány színtelenül. Ezenkívül pillangóéknál igen nagy szégyen volt, ha valaki színtelen szárnyakkal jelenik meg a társai előtt. Még az is előfordult, hogy a többiek kiközösítik, nem állnak vele szóba.
Amikor Pepike meglátta tükörképét a közeli patak vízében, keservesen elsírta magát, és elbújt egy sűrű bokorban. A közeli fa ágán ülő kismadár mindent látott, és megkérdezte tőle:
— Mi a baj, Pepike? Miért itatod az egereket?
Szegény kicsi pillangó ijedten kapta fel a fejét. Először azt hitte, valamelyik pillangótársa szólította meg. Nagyon megkönnyebbült, hogy csak egy kismadár.
— Hogyne sírnék, nézd csak szárnyaim színtelenek lettek. Az eső lemosta róluk az összes színt. Hogyan menjek így a többi pillangó közé? Ha meglátják színtelen szárnyaimat, ahányan csak vannak, mind ellenem fordulnak. Még az is előfordulhat, hogy elkergetnek erről a szép virágos rétről. Mi lesz akkor velem. Elpusztulok, ha nem repdeshetek a sok, illatozó virág felett.
— Ezért ne búsulj Pepike! — vigasztalta a kismadár —, segítek, hogy szárnyaid újból színesek legyenek.
— Igazán? Megtennéd? — örvendett a pillangólány, és örömében boldogan ugrálni kezdett.
— Természetesen, szívesen segítek a bajbajutottakon — válaszolta.
— Hogyan tudsz segíteni, hogy szárnyaim ismét színesek legyenek?
— Nagyon egyszerű, van nekem barátom a faluban. Egy kisfiú, aki csodásan tud festeni, és szüleitől nemrég kapott festőkészletet neve napjára.
Pepike ámulva hallgatta a kismadarat, és alig várta, hogy megismerkedjen a kis festőművésszel, majd kíváncsian megkérdezte:
— És mit kér, amiért befesti színesre a szárnyaimat?
A kismadár hangosan elnevette magát:
— Mit kér? Mit kér? Tudd meg, hogy barátom mindezt elkészíti ingyen, mert ő olyan rendes, segítőkész kisfiú.
Ez megnyugtatta Pepikét, és a kismadárral vidáman elindult a falu felé.
Hamar meg is érkeztek. Szerencséjükre a mérges kutya is valahol a hátsóudvarban húzta a lóbőrt, és nem figyelt fel rájuk, amikor megérkeztek.
— Gergő! Gergő! — csipogta óvatosan a kismadár a fiúcska ablaka alatt egy faágra repülve. — Nyisd kis az ablakot! Beszélni akarok veled.
Az ablak gyorsan kinyílt, és egy kócos fejű fiúcska nézett ki rajta.
— Mit akarsz, Csicsergő? Miben segíthetek?
— Nézd csak, nagy bajban van kicsi barátom, Pepike! Az eső lemosta a színeket szegénykének a szárnyairól. Légy szíves fesd újra őket, mert így a többi pillangó elkergeti a virágos rétről! Ugye megteszed?
— Nagyon szívesen — mondta mosolyogva Gergő —, úgyis gyakorolnom kell a festést. Csak azt mondjátok meg milyen legyen?
— Ezt rád bízom — felelte Pepike —, a kismadár azt mondta, hogy te gyönyörűen tudsz festeni. Azt szeretném, ha szárnyaim minél színesebbek lennének.
— Ezen ne múljon — mondta és mindjárt neki is állt a munkának. Elővette a szépen rendben tartott festőkészletet a szekrényéből. Megkérte a pillangólányt, hogy foglaljon helyet az asztalon, majd festeni kezdett.
Közben a kismadár kint az udvaron trillázott, hogy elterelje a háziak figyelmét. Mindenki az ő dalával volt elfoglalva, és senkinek nem jutott eszébe benyitni a kisfiú szobájába.
Ezalatt Gergő olyan gyönyörű színeket varázsolt Pepike szárnyaira, hogy ilyen talán még a pillangókirálynak sem volt.
Amikor elkészült elégedetten szemlélte munkáját.
— Nézd csak, kicsi pillangó, ugye tetszik az új, színes szárnyad?
Gergő egy tükröt tartott Pepike elé, hogy megcsodálhassa magát.
— Szebbek, mint újkorukban — kiáltott fel boldogan a pillangólány, és alig várta, hogy megmutassa társainak.
Gyorsan megköszönte a segítséget a kismadárnak és Gergőnek:
— Köszönöm, drága barátaim a segítséget. Megmentettétek az életem. Most mennem kell, a többiek már várnak. Ég áldjon bennetek!
A kis festőművész nem vette zokon, hogy Pepike ilyen hamar visszarepült a virágos rétre, sőt örült, hogy mások is láthatják, milyen szépen tud festeni, pedig még csak óvodás. Igaz nagycsoportos.
Ha találkoztok egy szépséges, színes szárnyú pillangóval, tudjátok meg, bizonyára neki is Gergő festette szárnyait.
Dráma-anyanyelvi játákok
5 – 6. képességfejlesztő játékos foglalkozás)
Felhasznált irodalom:
Mondóka: Fújja a szél ………… új
Vers: Weöres: Tekereg a szél….új
Nyulász Péter: Almát eszem…..ismétlés
Mese: A Szintelen pillangó…Dramatizálás
Törpe mese…………..
Képesség/részképesség fejlesztés:
- Beleélő képesség fejlesztése - mintha játékokkal
- A vizuális és akusztikus figyelem fejlesztése - halmazképzéssel
- Gondolkodás fejlesztése – több-kevesebb-ugyanannyi
- Verbális memória-, emlékezet fejlesztése vers gyakorlással, ismétléssel
- Szem- kéz koordináció fejlesztése - mese szereplők kivágásával, ragasztással
- Beszélő szervek erősítése - törpejátékkal
Ráhangolódás
Babzsák játékok: járások - babzsák fejtetőn
kuszás- babzsák a fenék alatt
Mondóka: Lassan jár a csiga-biga babzsák a ház
Egy gyereknek bekötjük s szemét, egy másik gyereket elbujtatunk.
„Az erdőben jártunk keltünk,
egy gyereket elvesztettünk.
Mond meg nekünk……….,ki nincs velünk.
Egy gyereknek bekötjük a szemét, egy másik gyerekre rámutatunk, akinek csip- csepp eső hangját kell utánozni.
Ha kitalálta, cserélnek.
Instrukció: Játsszuk el, hogy petéből pillangóvá változunk. Röpködés
Instrukció:
- Játsszuk el, hogy jön a vihar… dörög az ég, villámlik!
- Játsszuk el, hogy tépi a fákat a szél…,
- A fa törzse és az ágak fájdalmasan hajladoznak.
Gyerekek fa szerepében a versben elhangzó mozgásokat követik, s felidézik, mondják a szöveget.
Mondóka: Fújja szél a fákat,
letöri az ágat.
Reccs, recs, recs.
Instrukció:
Játsszuk el, hogy fuj a szél, csapkodja az ágakat és a lombokat.
Vers: Weöres Sándor: A szél
Tekereg a szél.
Kanyarog a szél.
Apró ez a szoba,
Mégis belefér.
Széles világba
Fut a szél magába
Nyakában a lába,
Sosem érsz nyomába.
Gyerekek fa szerepében a dalban elhangzó mozgásokat követik, s felidézik, mondják a szöveget.
Játék a mese szereplőinek képeivel (Pillangó, Gergő a kisfiú, Kismadár. bokor, esőfelhő)
Pillangó, Gergő a kisfiú, Kismadár. bokor, esőfelhő
Mesedramatizálása: A szintelen pillangó
Szerepek eljátszása beleéléssel, mimikával, mozgással és szöveggel.
Törpe mese – nyelvi játék
Zárás: érzések elmondása, értékelés
Törpék meséje ( Beszélő szervek ügyesítése )
Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy törpe, - ez a nyelved.
Bent lakott egy kis házban – ez a szád.
Elhatározta, hogy felmegy a háza fölötti nagy hegy tetejére, - ez az orrod.
Dugd a törpét (nyelved) a hegyre (orrod hegyéig!)
Nyelvemelés szájtéren kívül fel- és le.
A törpe mászott, mászott egyszer csak megcsúszott és egy mély gödörbe zuhant- ez az állad.
Nyújts a nyelved egészen az álladig!
Megunta a törpe a mászást, csúszást és más szórakozást akart. A hegy lábánál egy folyócska volt- ez az ajkad.
Tedd a nyelved az ajkad egyik sarkából a másikba!
Ez a gyakorlat azoknál hatékony, akik valamelyik oldalra kinyújtják a nyelvüket vagy (s, zs, cs, sz, z, c hangoknál) a szájtéren belül teszik a nyelvüket az egyik és másik oldalra és így jön létre a torz laterális képzés. A hangok paraláliás (felcserélt képzés) ejtése esetén.
Az ugrálást abbahagyva a törpe hazafelé tartott.
Útközben egy játszótérre ért.
A játszótér hinta hívta, hogy üljön fel a hintára.
Nyelvhinta alsófog medri nyelv hegy támasz.
Kifejezetten jó gyakorlat az sz, z, c, ty, gy, ny, ő, ű hangok esetén.
Tedd a törpét az alsó fogad mögé és nyomogasd hozzá, mintha ki akarnád lökni a fogadat a nyelveddel!
Hazaérve a törpe látta, hogy a kerítése és kapuja össze van sározva.
Megtakarította először a kaput, nyaljuk körbe az ajkunkat, majd a kerítést is a fogunkat!
Megéhezett és hazament, ahol az anyukája várta húslevessel, gombóccal és palacsintával.
Csinálj a kezedből egy kistányért, a nyelved lesz a kiskanál, amivel eszed a levest. A leves után együk meg a palacsintát.
Dugd ki a nyelved laposan a szádból és rágd meg a fogaddal!
Azoknál a gyerekeknél fontos ez a nyelvgyakorlat, akik a hegyes típusú nyelvük miatt képtelenek az sz, z, c hangok ejtésére.
A gombócot is együk meg a törpével együtt!
Tedd a nyelved a szádban az egyik oldalról a másikra!
A törpének a finom ebéd után játszani támadt kedve.
Kapott az anyukájától egy lufit.
Az arcunk lesz a léggömb, fújjuk jól fül és a két kezünkkel kipukkasztjuk a lufit.
Így érzékeltetjük, hogy a levegőt a két arc-félből a szájon át kell kifújni.
A törpének lovagolni való kedve van.
- A nyelveddel utánozd a ló patáinak dobogását.
- A szamár felébredt és éktelen ordításba kezdett: IÁ-IÁ…
- Felébredt a kis törpebaba és sírásba kezdett: OO-OÁ…….
- A kismalacok is visításba kezdtek: UI-UI…
- A Törpe úgy elfáradt, hogy álomra hajtotta a fejét és elaludt.
Aludjatok Ti is. Jóéjszakát!
Dráma-anyanyelvi játákok
( 7 – 8. képességfejlesztő játékos foglalkozás)
Felhasznált irodalom:
Mese:
- Jön a Mikulás Új mese –
Mondóka:
- Fújja a szél ……. Ismétlés
Vers: Weöres Sándor:
- Száncsengő - Új
Képesség/részképesség fejlesztés:
- Verbális memória-, emlékezet fejlesztése versgyakorlással
- Beszélő szervek erősítése – szívószállal kuki evés
- gyertyaláng táncoltatás
- Gondolkodás fejlesztése
- Számlálás csizmával - több-kevesebb-ugyanannyi
- Kapcsolatteremtő képesség – Halló, halló kit keres?
- Taktikus észlelés fejlesztése – Mi van a zsákban?
- Dió válogatás bekötött szemmel
- Szem- kéz koordináció fejlesztése
– Pillangóragasztás falevélből
- Mikuláscsizma díszítése, ragasztása
- Hallásfejlesztés: Szólj csengő, cingi-lingi-ling
1. Ráhangolódás
- Pillangóragasztás falevelekből
Szem-kézkoordináció fejlesztés
- Csizma díszítés, ragasztás
2. A Szintelen pillangó- mesedramatizálása
Egyéni szereplés – beleélő képesség fejlesztése
3. Mozgásos játékok
Dió játékok
- Diószedés tálkába: Ki mennyit szedett? - számlálás
- Diószedés lábbal: Kinek sikerült a legtöbb?
- Dióválogatás bekötött szemmel.
- Dióhang keresés- társ irányítása hang alapján.
4. Dráma játékok
- Vihar játék
Instrukció:
- Játsszuk el, hogy jön a vihar… dörög az ég, villámlik!
- Játsszuk el, hogy tépi a fákat a szél…,
- A fa törzse és az ágak fájdalmasan hajladoznak.
Gyerekek fa szerepében a versben elhangzó mozgásokat követik, s felidézik, mondják a szöveget.
Mondóka: Fújja szél a fákat,
letöri az ágat.
Reccs, recs, recs.
5. Képességfejlesztő játékok
- Mi változott meg?
Jön a Mikulás mese szereplőinek képeivel
(Medve, Nyúl, Róka, Mókus, Őz, Mikulás, Tűz)
Képesség/részképesség fejlesztés: Vizuális memória fejlesztése
- Mi van a képen
Három képet megmutatok, majd emlékezetből el kell mondani, hogy mi volt a képen.
Téli képek: fenyőfa, hóember, gyertya, szánkó, télapó, csillag stb.
Képesség/részképesség fejlesztés: Vizuális észlelés fejlesztése
6. Hallásfejlesztés: Szólj csengő
7. Nyelvi játék
- Beszélő szervek erősítése – szívószállal kuki evés
- gyertyaláng táncoltatás
8. Jön a Mikulás – Mese előadás
Zárás: érzések elmondása, értékelés
Megérkezik a Mikulás. Ajándék osztás, mogyizás stb.
Jön a Mikulás! (mese)
Hol volt, hol nem volt egyszer egy nagy - nagy kerek erdő. Ebben az erdőben lakott egy kis nyulacska.
- Elmegyek az erdőbe egy kis káposztalevélért. Kapirgálok egy kicsit. Jajj tűz szagot érzek. –csak nem tűz van az erdőben? - ijedt meg a nyuszika.
Futok oda ahonnan érzem a füst szagát. Nini, a macika tűzet rakott.
– Jó napot, Macika! - köszönt a Nyuszi. Látom, tüzet raksz. Miért gyújtottál tüzet macika?
– Jó napot, Nyuszika! Hogy minek a tűz? Ma este jön a Mikulás, remélem, ajándékot is hoz majd. Lehet, hogy fázni fog a keze-lába. Gondoltam, hadd melegítse meg a tűznél. És ha már ég a tűz, főzök neki egy kis levest. Mondd csak, nem adnál a Mikulás-levesbe egy-két káposztalevélkét?
– Szíves örömest – mondta a Nyuszi – hazaszaladok és hozok a mikulás levesbe egy kis káposzta levelet!
- Jól van nyuszika, útközben szólj az egérkének, a mókuskának és az őzikének ők is jöjjenek el, együtt várjuk a ma este a Mikulást.
Ugrott a Nyuszi, futott a káposztalevélért. Mire visszatért fényesen égett a tűz.
- Itt van a káposzta levél. Beleteszem a levesbe Macika.
- Szerbusz Macika, szerbusz Nyuszika! – köszönt a Mókuska
Én makkocskát hoztam a Mikulás-levesbe! – kiáltotta, – Nagyon finom lesz ez a leves!
- Szóljunk az Őzikének is! Mókus, ugrándozz el Őzikéért! – mondta a Mackó
- Jó, fürgén pattanok, ugrándozok, hogy hamarosan visszatérjek az Őzikével.
- Szerbusz őzike! Gyere velem, mert a Macika Mikulás levest főz. Kérlek, hozzál Te is valamit a levesbe.
- Szerbusz Mókuska! Jaj, de jó, hogy jöttél. Már nagyon várom én is a Mikulást. Megyek és viszek egy kis illatos füvet a levesbe. – elindultak.
Szerbusz Macika! Köszönöm, hogy a Mókuskát elküldted értem. Egy kis illatos füvecskét hoztam a Mikulás-levesbe! – mondta Őzike. - A Kis róka még nincs itt?
– A Kis róka semmit sem tud hozni a Mikulás-leveshez – morgott Nyuszi.
– Ne is hívjuk ide!
– De bizony idehívjuk! –mondta a Medve – Idehívjuk, akár tud hozni valamit a Mikulás-levesbe, akár nem! A Mikulás még a meleg levesnél is jobban szereti, ha együtt várunk rá itt a tűz körül!
– Ahogy akarod, Barna Mackó! Te raktad a tüzet, te kavarod levest.
- Majd én elszaladok a kis Rókáét – mondta az őzike.
Kis róka!!!! Gyere a Macikához. A Macika levest főz a Mikulásnak. Azt szeretné, ha Te is velünk lennél és közösen várjuk a Mikulást.
- Szerbusz, Őzike! Köszönöm, hogy eljöttél értem, megyek veled, hogy közösen várjuk a Mikulást - és futottak a tűzhöz.
- Szerbusztok barátaim!! Köszönöm, hogy meghívtatok vendégségbe. Hoztam egy kis kacsahúst a levesbe. – a kis róka beletette a levesbe a kacsahúst.
És a fényes tűz körül ülve akkor este együtt várták a Mikulást.
Mikorra elkészült a leves, besötétedett. Körül ülték a tüzet és halkan énekeltek, várták a Mikulást.
- Ti hallottatok valami? – kérdezte a Macika
- Igen! Én hallottam a Mikulás csengő csilingelését.
- Én is!! Én is!! Kiabálták a többiek.
- Szerbusztok barátaim!! Csak nem engem vártatok.
- Téged vártunk Mikulás. Ülj le közénk, egyél velünk egy kis levest. Neked készítettük.
- Örömmel elfogadom. Jó étvágyat!
Amiért ilyen kedvesek és jók voltatok hozzám, hálából meg ajándékozlak Én is benneteket. Nagyon jó volt veletek, de megyek, mert sok kis gyerek várja az ajándékot.
- Szerbusz Mikulás!!!
Az állatok sokáig integettek a Mikulásnak. Késő estig együtt ültek a tűz körül, szeretetben békességben