OVI - ISI és DRÁMA - OVI

Készülj velem játékosan az iskolára!

 

Az iskolaérettségi vizsgálat fontossága:

 

1.    Feltárulhatnak azok a hiányosságok, amelyek még fejlesztést kívánnak.

2.    Képet  kapunk arról, melyek azok a  képességterületek melyek nem felelnek meg az iskolaérettségi követelményeknek, amely fejlesztést kíván.

3.    Javaslatokat ad a következő néhány hónapban történő fejlesztésre. 

 

Az egyéni vizsgálat alkalmával betekintést kapok a gyermek:

-         általános tájékozottságáról,

-         analógiás gondolkodás fejlettségéről, összefüggéslátásáról,

-         beszédkészségéről,

-         mennyiségfogalom állapotáról,

-         a téri orientációról,

-         a figyelem, a megtartó emlékezet jelenlegi szintjéről.

Az egész vizsgálat során folyamatosan figyelem a gyermek figyelmének terjedelmét és tartósságát, munkaérettségét, feladattartását, feladattudatát, fáradékonyságát, kitartását, önállóságát.

Megfigyelési szempontok:

  • Figyelmesen várja a feladatot vagy többször is fel kell szólítani.
  • Amikor a feladatot megkapta azonnal nekilát, esetleg csak bíztatásra fog a feladat elvégzéséhez.
  • A feladatmegoldása önálló, vagy sokat kell segíteni, magyarázni.
  • Mindent megtesz azért, hogy a kapott feladatot megoldja vagy csak gyakori figyelmeztetésre fejezi be, vagy be sem fejezi a feladatot.
  • A feladat végzése közben mással foglalkozik, játszogat, firkálgat, kapkod.  A munkatempója gyors, egyenletes vagy lassú.
  • Gyorsan vált az egyik feladatról a másikra vagy nehezen áll át.
  • A feladatvégzésnél a fáradékonyság nem mutatkozik vagy fáradékony;
  • A saját munkáját, hibáit javítja vagy a hibáit nem ismeri fel, még a vizsgáló észrevételeinek hatására sem.

A feladatsor elvégzése után összegezem az eredményeket, melyről a szülőnek részletes feltáró tájékoztatás adok a teljes feladatsor megoldásával, fényképekkel illusztrálva.

Ha szükséges javaslatot teszek a fejlesztő foglalkozások lehetőségéről.

 

Az egyéni iskolaérettségi vizsgálat összetevői:

 

1.    Szülővel való beszélgetés során feltérképezem a gyermek eddigi fejlődésének irányát, ütemét.

2.    Egyéni vizsgálat során az alábbi feladatokat oldjuk meg:

a)     Általános tájékozottság: Megkérdezem a gyermeket személyes adatairól, családjáról A testsémára vonatkozó kérdéseket teszem fel. Megvizsgálom, hogy a gyermek, képes-e a közvetlen, verbális kontaktus felvételére.

b)    Mennyiségismerete: A műveleteket minimális eszközhasználattal végezem. Képet kapok arról, hogy tárgyakkal manipulálva oldja meg a feladatot, vagy szemléltetés segítségével, vagy a tárgyakra gondolva, esetleg absztrakt módon.

c)     Formaelmélet reprodukció: 4 színes pálcikából 3 alakzatot készítünk egymásból, melyet le kell másolnia. Lehetőleg egymásból építve. Ezzel a téri tájékozódást, a rész-egész viszonyának észlelését, az emlékezeti reprodukciót vizsgálják.

d)    Képolvasás: mutatok egy családot ábrázoló képet, melyen a család tagjai piknikeznek egy parkban. A gyereknek egy mesét kell mondania róla.

Megtapasztalom, hogy képes-e a látottak megfogalmazására mondatokban, vagy csak felsorolást ad. Az oksági összefüggéseket felismeri-e, milyen a mondatalkotás színvonala.

e)     Közvetlen emlékezet: szavakat, összetett mondatokat, számsorokat kell az elhangzás után visszaadnia.

Például: A verőfényes napsütésben a gyerekek vidáman játszanak.

Képet kapok arról, hogy milyen szinten áll a gyermek verbális emlékezet terjedelme, a beszédértés, reprodukció szintje.

f)     Problémamegoldás gyakorlati élethelyzetekben: Különböző kérdéseket fogalmazok meg a gyermeknek. Fontos, hogy csak a feltett kérdésre válaszoljon. Megfigyelhető a problémamegoldásának önállósága aktivitása.

g)    Analógiás gondolkodás: ebben a feladatban mondatokat kell befejezni a példamondat alapján. Pl.:

-         Az autónak négy kereke van, a biciklinek kettő.

-         A macskának szőr fedi a testét, a galambnak….(toll).

-         A méz édes, a citrom ...(savanyú).

-         A kutyának négy lába van, a csirkének …(kettő).

-         A fa élő, a lábas…..(élettelen) stb.

h)     Okszerű (ok-okozatilag kapcsolódó) gondolkodás képrendezéssel: Mutatok egy 5 tagú képsort. A gyermeknek a történés sorrendjében, ok-okozati viszonyt felismerve kell rendezni, majd röviden elmesélni a történetet.

 

 

 



Weblap látogatottság számláló:

Mai: 34
Tegnapi: 155
Heti: 1 004
Havi: 3 653
Össz.: 523 935

Látogatottság növelés
Oldal: Iskola érettségi vizsgálat
OVI - ISI és DRÁMA - OVI - © 2008 - 2024 - ovi-isi.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »